La "societat de la informació" en general i les noves tecnologies en particular incideixen de manera significativa en tots els nivells del món educatiu. Les noves generacions van assimilant de manera natural aquesta nova cultura que es va conformant i que per a nosaltres comporta moltes vegades importants esforços de formació i d'adaptació de moltes coses que ara "es fan d'una altre forma" o que simplement ja no serveixen.
Tal i com ens explicava la MªRosa Torres, el canvi de la societat de la informació es produeix en la part més intelectual, amb nous llenguatges i canvis en la infrastructura escolar, com poden ser:
- Les aules d'ordinadors, o ordinadors a l'aula
- Aules d'audiovisuals
- Mediateques, les quals ja estan substituient les biblioteques
- Escàners, cameres digitals, llapis de memòria, cano de projecció, pdi, etc..
Les noves tecnologies poden emprar-se en el sistema educatiu de tres maneres diferents:
1. com objecte d'aprenentatge
2. com a mitjà per a aprendre
3. com suport a l'aprenentatge.
Les noves tecnologies com a aprenentatge permeten que els alumnes es familiaritzin amb l'ordinador i adquireixin les competències necessàries per a fer del mateix un instrument útil al llarg dels estudis, en el món del treball o en la formació contínua quan siguin adults.
Es consideren que les tecnologies són utilitzades com un mitjà d'aprenentatge quan és una eina al servei de la formació a distància, no presencial i de l'autoaprenentatge o són exercicis de repetició, cursos en línia a través d'Internet, de videoconferència, cederoms, programes de simulació o d'exercicis, etc. Aquest procediment s'emmarca dintre de l'ensenyament tradicional com complement o enriquiment dels continguts presentats. Però on les noves tecnologies troben el seu veritable lloc en l'ensenyament és com suport a l'aprenentatge. Aquestes tecnologies estan pedagògicament integrades en el procés d'aprenentatge, tenen el seu lloc en l'aula, responen a unes necessitats de formació més proactives i són emprades de forma quotidiana. La integració pedagògica de les tecnologies difereix de la formació en les tecnologies i s'emmarca en una perspectiva de formació contínua i d'evolució personal i professional
En definitiva, la incorporació de les TIC en l'educació genera una innovació educativa. El seu objectiu ha d'anar més enllà de la pròpia aplicació, ús i aprenentatge, aconseguint estar preparades per al desenvolupament del procés tecnològic.
10/2/09
Les TIC a l'educació infantil i primària
El passat dilluns 2 de febrer es va dur a terme una conferència que tractava sobre l'importància de les TIC a l'educació infantil i primària, amb quatre convidats que van exposar la seva opinió i experiència sobre les noves tecnologies en l'educació, i on a continuació exposaré un resum/opinió.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario